Aksjetips


Hver dag sender Tradefloor deg tips fra de beste algoritmene via e-post. Dette betyr at du kan følge med aksjene du bryr deg om, eller få nye innspill til ideer du kan trade. Du handler selv aksjene via din egen nettmegler og har full kontroll. Inne på Tradefloor ser du også tipsene, og kan få ytterligere informasjon om tipsene.

Tips-oversikt inne på Tradefloor. Oppdateringer sendes også vi e-post.

Tipsdetaljer

Forventningsverdi (Expectancy) er den viktigste KPI’en på et tips. Det inneholder informasjon om hvor ofte strategien treffer (hitrate), hvor ofte strategien bommer (loss rate), og størrelseforholdet mellom disse. På Tradefloor regner vi ut forventningsverdi slik:

Forventningsverdi = (Treffprosent * Snittgevinst i prosent) - (Tapsprosent * Snitt-tap i prosent)

Snittvarighet = Antall dager i snitt strategien bak tipset har holdt på aksjen ved tidligere tips.

ProTips™: Hold muspekeren over tallet for forventningsverdi

Ved å holde muspekeren over tallet for forventningsverdi får du se ytterligere informasjon og bakgrunn for tipset.

Få bedre innsikt fra et tips ved å holde muspekeren over tallet for forventningsverdi.

Historikk

Ved å trykke på historikk-ikonet til venstre i tabellen får du se historikken til tipset i den aktuelle aksjen.

Den grønne linjen viser utviklingen til strategien bak tipset i denne aksjen, mot den grå linjen som viser utviklingen til aksjen (buy & hold).

Strategiens avkastning (grønn) vs. aksjens utvikling (grå). Ville du handlet den grønne eller den grå?
ProTips™: Se etter forventningsverdi høyere enn 2%

Vi backtester stadig nye ideer og tar i bruk ny teknologi for å gjøre tipsene best mulig. Vi ser nå en tendens til at tips med forventningsverdi høyere enn 2% gir deg en god mulighet til å trade bedre. Men husk, desto høyere forventningsverdi, desto høyere volatilitet. Vær varsom og gjør alltid egne betrakninger.

ProTips™: Diversifiser

Vi ser ofte at det kan trigges flere kjøp fra samme segment på en gang, for eksempel i fisk. Vi anbefaler derfor at du diversifiserer og ikke putter 'alle eggene i samme kurv.' Undersøk litt hva selskapene driver med og spre risiko.


Hvordan kan denne siden bli bedre? Gi oss tilbakemelding